Domain Name Suggestion


حتما شما هم نام های دامنه ای مانند studiostyl.es یا delicio.us را دیده اید که نام گذاری آنها به گونه ای است که بخشی از نام سایت بوسیله Top-Level Domain بیان شده است. مثل در مورد اولی نام سایت Studio Styles است که es به جای آنکه مثلا نام گذاری مانند StudioStyles.X استفاده کند از TLD یی (es که مربوط به کشور اسپانیا است ) استفاده کرده است یا در مورد دوم که us آخر کلمه Delicious را توسط TLD مربوط به ایالات متحده (us) بیان کرده و به این ترتیب نام دامنه را Delicio قرار داده است.
ممکن است وقتی می خواهید برای سایت خود یک نام دامنه انتخاب کنید به این روش هم فکر کنید ( اینکه اسم به گونه ای باشد که TLD بخش آخر آن را بسازد )
امروز یک برنامه ساده نوشتم برای این کار.

دو فایل کنار این برنامه است. یکی حاوی لیست TLD های اینترنت است. دومی شامل حدود 80 هزار کلمه انگلیسی. با زدن دکمه Start این برنامه با لود کردن اطلاعات این دو فایل و پردازش آنها، آماده پاسخ گویی به پرسش های کاربر می شود. پس از پایان این مرحله، کاربر می تواند با وارد کردن کلمه ای که می خواهد نام دامنه اش قرار بگیرد پیشنهادی هایی برای این کار دریافت کند. مثلا اگر می خواهید نام وب سایت شما Headphone باشد می توانید با انتخاب نام دامنه headpho و استفاده از TLD ی ne ( کشور نیجریه ) به نام دامنه headpho.ne برسید.


البته برای کلماتی که در دیشکنری 80 هزار کلمه ای برنامه نیست نیز پیشنهادای داده می شود. برای مثال اگر می خواهید نام دامنه شما Livan (لیوان) باشد می توانید از TLD ی an و نام دامنه liv استفاده کنید.


سورس کد به زبان C# را می توانید از اینجا دانلود کنید.