Break the wall, by 3 commands

چند روز پیش با یک پروژه روی github برخورد کردم که برای خلاص شدن از صفحه پیوندها مناسب به نظر می رسید. امروز بالاخره فرصت کردم تا امتحانش کنم. در ادامه دستورالعمل کوتاهی از چگونگی راه اندازی آن آمده است. متاسفانه این نوشته نیازمند داشتن  پیش زمینه ای در مورد Linux، Network، SSH، git و ... است که در این نوشته مجالی برای آموزش آنها نیست.

پیش نیاز ها
این دستور العمل برای سیستم عامل Ubuntu نوشته شده است. البته با کمی تغییر روی MacOS، MSWindows و سایر توزیع های Linux هم قابل اجرا است. من فقط فرصت کردم بر روی MacOS و Ubuntu امتحان کنم و در وب سایت پروژه هم در مورد ویندوز چیزی نوشته نشده است. اگر از MacOS استفاده می کنید به دلیل یک باگ در کرنل، باید یک بار بعد از اولین اجرا، سیستم را ریست کنید.
پیش از شروع اطمینان پیدا کنید که Python و Git روی سیستم نصب است.

در سمت سرور:
git clone https://github.com/apenwarr/sshuttle.git
cd sshuttle
./sshuttle --server

در سمت کلاینت:
git clone https://github.com/apenwarr/sshuttle.git
cd sshuttle
./sshuttle -r username@sshserver 0.0.0.0/0 -vv

که البته به جای username باید user name تان روی سرور را وارد کنید و به جای sshserver هم آدرس سرور را.
اگر با git آشنا نیستید پس بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که خط اول دستورها در هر دو سمت، یعنی دستور
git clone https://github.com/apenwarr/sshuttle.git
مربوط به گرفتن آخرین نسخه از سورس کدها از github است و فقط یک بار لازم است آنها را در هر سمت وارد کنید و در دفعات بعدی لازم نیست.
در صورتی هم که git رو سیستم نصب نیست می توانید با دستور زیر ( روی Ubuntu ) آن را نصب کنید:
sudo apt-get install git

برای اطلاعات بیشتر در مورد sshuttle می توانید به این آدرس مراجعه کنید.
همچنین برای تست می توانید از این آدرس VPS تستی 35 دقیقه ای بگیرید ! برای ارتباط با سرور از ssh استفاده کنید.